!| ~Tentang Dia~ |!: Surat Layang untuk You!

Surat Layang untuk You!

Adush, tadi khusyuk mau buat assignment pasal Hepatitis. Sebab tidak jumpa info, baik Echa tutup ja buat seketika. Sedang mata menunggu masa untuk direhatkan, baik Echa cerita sikit something. Yala, memang kerja ceritaaa ja kan?

Dalam minggu nie dan minggu lalu banyak benda dah jadi. Kira minggu stress juga laa.. Okay, kiranya mau cerita semua tapi kena melalui akta Tapisan Teh lagi.

Minggu lalu memang minggu stress dimana Echa dan Hani yang bertugas dalam biro pengangkutan kelas kena bergerak dengan lebih aktif lagi memandangkan sistem diktator telah dijalankan. HUHUHU... Sometimes penat juga dengan kerja nie tapi da diberi amanah, buat ja la. Kata sir Jo, yang penting ikhlas dan kata sir Zainullah pula yang penting niat. Minggu lalu juga Echa sekali lagi terpilih untuk menjalankan program yang bakal dijalankan di KSKB Utama pada bulan Mac nanti. Tak perlula bagitau lebih detail sebab belum banyak yang telah berjalan. Tapi, kali nie Echa digandingkan dengan Luis dan mungkin akan perlukan bantuan daripada pihak sem 3 sebab mereka lebih berpengalaman. Dah terbeban dengan kerja sebagai biro pengangkutan, sekarang tambah lagi satu kerja. Nasib tak susah sangat dan hanya bermula bulan mac nanti. Beberapa AJK dalam konvensyen lalu terpilih semula tapi tidak semua terpilih semula. Dalam AJK memang perlu ada anak buah. Dan bagi yang terpilih pasti akan pilih yang berpengalaman dahulu kan? Tapi kalau yang terpilih tu cuba untuk take over tempat bos dia, tu da macam lain da kan?? Tak mau la cerita banyak sangat. Nanti jadi kontroversi pulok! hahaha..

Minggu lalu pun telah mengajar Echa akan pentingnya menjaga perasaan orang lain. Walaupun Echa dah cuba untuk kurangkan tabiat tu, kalau da terbiasa apa boleh buat kan??

Pada sesetengah orang, ejek-mengejek atau usik-mengusik itu adalah perkara yang biasa pada kehidupan harian terutama apabila bertemu dengan rakan yang penuh dengan ragam masing-masing. Tapi apabila guraun itu telah melampaui batas, hati yang keras pun pasti akan tercalar punya. Tipu la bila cakap hati tidak terguris langsung. Hari-harinya dikelas hanya dihujani dengan gelak tawa ejekan daripada geng- geng @%$&. Kamu tak tahu ka yang hati si dia terguris saat kamu buat macam tu? Kamu tidak pernah fikir ka apa yang akan kamu rasa bila berada ditempatnya? Memang  'GOOD'  betul laa! Mahu dinasihat, majoriti boleh dipanggil bapa anak 3 orang uda. L****...

Memang best dapat kena kan kawan, kena kan orang. Tapi biarlah berpadah-padah. Airmata yang dia alirkan sungguh tidak berbaloi jika hanya pasal kau. Hormat la dia sebagai seorang wanita sekiranya kau tak dapat hormat dia sebagai seorang rakan. Dia pon ada hati dan perasaan, sering berperang dengan perasaan sendiri saat kamu memperlekehkan dia. jangan satu hari nanti kamu diperlakukan sedemikaian. Aku hanya akan tersenyum sinis ditepi melihat kamu nanti. Just wait...

Amboi, panas nampak. Sapa yang tidak panas bila nampak ada yang diperlakukan macam tu. Memang tak patut laa... Mahu dinasihat pon, payah. Pandai-pandaila terasakan kepedasan ayat ini yaa... Oppss... Kontroversi pulak nanti kan. Dah mahu pukul 12 tengah malam dah nie.. Time to tidurr... For you, don't sedih-sedih. Echa akan support dari belakang tuk tendang dorang.
Smile Always!

No cry-cry arrr



Annyong!!!

No comments:

Post a Comment

Halloo..
Tinggalkan komen kat bawah ni yerr..